מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ

הגנה על אזרחים במדינת ישראל היא משימה חשובה.

המדינה שלנו אומנם נחשבת לקטנה וצעירה, אך כמות העימותים הצבאיים שהיא עברה הינה משמעותית.

כדי להתמודד באופן המיטבי מסכנות ביטחוניות קבועות וגם מאיומי מזג אוויר וטבע שונים, כמו רעידת אדמה, יש צורך במרחבים מוגנים שיגנו עלינו בשעת הצורך.

במאמר הבא נבין מהו מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ, שמיועד להגנה על כמות גדולה יחסית של אנשים.

 

מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ

אם ישאלו אתכם מהם המרחבים המוגנים שאתם מכירים, מה תענו? האזרח הממוצע ינקוב בממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או במקלט, כשאזרחים עם בקיאות מעט יותר גבוהה יציינו גם את המיגונית אחד המרחבים המוגנים המשמעותיים ביותר שיש הוא המרחב מוגן מוסדי – ממ"מ.

מרחבים אלו הם מרחבים ייעודיים למקומות עם פוטנציאל גבוה יותר של ריכוז אוכלוסייה.

אם ממ"ד למשל אמור להגן על אוכלוסייה שנמצאת בדירה, שיכולה למנות באופן ממוצע בין אדם אחד לכמה אנשים בודדים, מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ מותאם ליותר אנשים.

 

הנחיות פיקוד העורף

מכיוון שעניין המרחבים המוגנים הוא עניין חשוב ופרקטי במדינת ישראל, המדינה קבעה רגולציה למרחבים המוגנים.

היא קבעה אילו תכונות של מבנה יהפכו אותו למרחב מוגן, אילו תכונות יגדירו אותו כמרחב מוגן מסוג כלשהו ומתי דרושה הקמה של מרחב מוגן באזור מסוים.

לכן, הקמת מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ נעשית לפי ההנחיות של פיקוד העורף.

לפי הנחיות פיקוד העורף, מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ יהיה בנוי כקוביית בטון, שהקירות שלו, שעשויים מבטון מזוין, יגיעו עד ליסודות המבנה ויקנו לו אחיזה בו.

בממ"מ תהיה דלת הדף לצרכי איטום והגנה, נקודות חשמל, הכנה לטלפון, אנטנה, תאורת חירום ותאורה קבועה, פתח חילוץ ותוספים שונים לפי התקן.

 

גודל ושהייה

פיקוד העורף קובע גם את הגודל המינימלי עבור ממ"מ.

מתוך הבנה שמרחב מוגן מוסדי עשוי להיות ממוקם במקומות עם כמות אוכלוסייה משוערת שידועה מראש לאחראי על המקום בו נמצא הממ"מ, אין גודל אחיד וקבוע למרחבים אלו.

למשל, ייתכן שמרחב המוקם בבית ספר יצטרך להכיל כמה עשרות תלמידים ומורים, בעוד שמרחב שממוקם באזור קטן יותר יהיה צריך להיות מיועד לכמות אנשים קטנה יותר.

הגודל המינימלי הוא 10 מ"ר, כאשר לכל אדם צריך להיות מרווח של לפחות 1.25 מ"ר.

מרחב מוגן מוסדי - ממ"מ

 

לא רק במוסדות המדינה

המילה "מוסדי" עשויה להיקשר בפני אנשים שונים אל מוסדות המדינה, ולחשוב שמרחבים מוגנים אלו מיועדים לבתי ספר, משרדי ממשלה, עיריות או בסיסים צבאיים, אך לא כך הדבר.

ממ"מ הוא מבנה המיגון של כל מה שאינו דירה, כמו מפעלים או עסקים.

 

מה העבודה כוללת?

העבודה הדרושה להתקנת מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ יכולה להשתנות.

כמובן שיש צורך בעמידה בקריטריונים השונים שמציב פיקוד העורף, כך שיש ליצור מבנה העשוי מבטון מזוין ולהוסיף לו את התוספים הרלוונטיים, כמו נקודות חשמל, תאורה שונה, פתח יציאה ודלת הדף, אך תהליך העבודה עשוי להשתנות בין ממ"מ קבוע לממ"מ נייד.

 

מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ נייד

ממ"מ קבוע הוא מרחב שנבנה בתוך מבנה מסוים.

למשל, מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ שנבנה בתוך מפעל, מתוך מטרה לספק לעובדי המפעל מרחב מוגן בעת חירום.

ממ"מ נייד הוא ממ"מ שמורכב בראש ומיוצר במפעל, כשניתן לשנע אותו ולהתקין אותו במקום מסוים שיש בו צורך במרחב מוגן מוסדי, בין אם מדובר באופן קבוע או זמני.

 

תהליך הקמת מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ

אם אתם זקוקים למרחב מוגן מוסדי – ממ"מ במפעל שלכם, בבית העסק שלכם או אפילו במוסד של המדינה שאתם אחראים עליו, כמו בית ספר, מומלץ לכם ליצור קשר עם חברת מורחב מוגן יביל, שמתמחה בבניית מבנים מוגנים כמו מרחבים מוגנים מוסדיים.

אז מה היה לנו עד עכשיו

מרחב מוגן מוסדי – ממ"מ מיועד למקומות עם פוטנציאל גבוה יותר של ריכוז אוכלוסייה והגודל המינימלי הינו 10 מ"ר. חברת מרחב מוגן בעלת ניסיון רב ותשמח להעניק שירות מיומן ומקצועי.
הקמת ממ"מ נעשית לפי הנחיות פיקוד העורף והוא בנוי כקוביית בטון שהקירות שלו, שעשויים מבטון מזוין, מגיעים עד ליסודות המבנה ומקנים אחיזה בו. בממ"מ תהיה דלת הדף, נקודות חשמל, תאורת חירום ועוד. חברתנו מתמחה בפתרונות מיגון חדשניים ותשמח להעניק שירות מקצועי.
לקבלת הצעת מחיר למרחב מוגן מוסדי – ממ"מ השאירו פרטים בטופס